SEAT Arona 1,0 ECO TSI 110 – Šalamounské řešení

Date:

Share post:

SEAT Arona přichází s optickými i technickými změnami. Stále si ovšem zachovává dobrý poměr hodnoty k ceně auta.

Španělské automobilce v posledních letech jede karta. Její auta se totiž líbí a není to jen můj subjektivní názor, ale také samotný výrobce potvrzuje, že hlavním argumentem koupě jeho modelů je design. Na Slovensku i globální. I Arona byla hezká, a tak si říkám, že designéři neměli s faceliftem moc práce. A možná je to celé naopak a měli těžkou hlavu s tím, aby něco vymysleli, ale zároveň, aby nic nezkazili. A tak přišli s šalamounským řešením, největší změnu – mlhová světla posunutá ke středu auta – totiž nemusíte mít. Můžete si zvolit Aronu s „původním“ nárazníkem – samozřejmě bez příplatku. On sice nebude úplně původní, protože jsou tam nějaké změny, ale bude bez těchto světel. Byla by to však velká chyba, protože nový nárazník s mlhovkami vypadá hezky. Mírnými změnami prošel i zadní nárazník, a mě trochu mrzí, že koncovky výfuku jsou jen atrapou. Spolehlivým identifikátorem faceliftu je také nápis Arona psaným písmem. V nabídce jsou tři nové barvy – například i tato modrá Saphire a další novinkou faceliftu je bílá střecha.

Podobně jako v Ibize, i v Aronu je interiér radikálně inovován. Připomenu, že dotykový displej dostal vyšší středové výdechy zase níže, na krajích přístrojové desky se objevily kruhové výdechy klimatizace s barevnými a v opci navíc i podsvícenými obručemi. Dodávám, že v testovaném modelu jsme měli větší z dvojice dotykových displejů a také digitální přístrojový štít. Ergonomie nese pečeť německé preciznosti. Volant i sedátko jsou nastavitelné v širokém rozsahu. Samotný volant se dobře drží, sedátko je velké, dobře tvarované a má extra dlouhý sedák. V rámci faceliftu se vzadu nic nezměnilo, prostor i komfort zůstaly stejné, jako byly doposud, a po faceliftu, naštěstí, zůstalo i rezervní kolo v kufru. Všechny Arony ho mají v sérii.

Litrák

Testovaná Arona měla pod kapotou litrový tříválec ECO TSI vyladěný na 81 kW (110 k), resp. 200 Nm ve spojení se 7-stupňovou DSG převodovkou. Při klidné práci s plynem se toto duo jeví dobře. Avšak stačí, abyste byť jen o kousíček překročili představu řídící jednotky o jemné práci s plynem a reakce motoru i převodovky jsou naprosto neadekvátní vašim požadavkům. Najednou motor až příliš zatáhne, což je ve spojení s prudkým nárůstem výkonu nekomfortní a do toho ještě i převodovka podřadí, což ten diskomfort dále umocňuje. Na druhé straně, když potřebujete přidat, tak právě vzhledem k živelnému nárůstu výkonu v okolí 1 800 – 2 000 otáček se motor jeví být mimořádně silný. A to i ve spojení s relativně dlouhou převodovkou. Pro informaci, ve 130 km/h točí motor jen necelých 3 000 otáček a vůbec se nejeví, že by mu dálnice byla nějakým způsobem nepříjemná. Jako každý tříválec ani tento nemá rád příliš nízké otáčky, ve správných otáčkách však nijak nevnímáte, že má pouze 3 válce. Nevnímáte to ani po stránce akustiky, ani vibrací. Podvozek dává řidiči obrovskou dávku sebevědomí, auto je snadno ovladatelné, řízení je akurátní – a to po stránce rychlosti reakcí kol i účinnosti posilovače. Samotný podvozek je naladěn s důrazem na dynamiku, ale ani s tím nebouchá do karoserie. I když tlumení nerovností doprovází specifická akustika s basovými tóny. Kromě toho je poměrně hlučný po stránce odvalování. Velkou změnou prošly asistenční systémy. Objevilo se několik nových systémů a většina těch, které již byly, mají rozšířený rozsah snímačů a fungují lépe.

Man cleaning leather car seat with fine brush

SEAT Arona je po faceliftu atraktivní auto, které je atraktivní nejen po stránce designu, ale také jízdních vlastností, výbavy, poměru ceny k hodnotě auta…

Co je třeba uznat

Hezké a z hlediska užitných vlastností dobře vyvážené auto.
Co nám chybělo

Pádla převodovky pod volantem.
Co nás překvapilo

Živelný nárůst výkonu motoru.

- Reklama -PR články

Další články autora

Rozlučka se svobodou Brno: Striptýzová show pro zážitky, na které nezapomenete

Rozlučka se svobodou a striptýz – velmi oblíbené duo, které byste si ani vy neměli nechat ujít. Striptýz...

Rady pro řidiče: jak se poradit s projevy syndromu dráždivého tračníku s průjmem, když trávíte život za volantem? 

Soustředěnost, selský rozum a dobrý zdravotní stav – tyto faktory lze uvést jako klíčové pro profese, jež jsou...

C. T. M. Praha, s.r.o. – přístroje pro dopravní techniku i meteorologii

Jestliže hledáte společnost, která se zabývá vývojem, výrobou, prodejem instalací a servisem měřicích a registračních přístrojů, můžete se...

Jak zvládnout vysokou školu i zaměstnání?

Potřebujete vysokoškolský titul pro kariérní postup, nebo potřebujete vydělávat u studia? Podívejte se na několik praktických tipů, které...