Mitsubishi Space Star startuje na hranici 9000 eur! No umí zaujmout i jiným.
Může být malé levné a dobré? Všechno závisí na očekávání. Již samotná informace o základní ceně napovídá, že v autě budou všudypřítomná levnější řešení, která nenáročným uživatelům určitě postačují! To, že je v kufru jen levný kobereček, který překrývá „sololit“, to mi vůbec nevadí. Ani to, že motorový prostor a pravděpodobně ani podvozek nebude pořádně ošetřen barvou beru s klidem Angličana… A v pohodě bych si uměl Space Star představit jako kurýra pizzy či v garáži důchodců. Ve městě je mimořádně mrštný, poloměr otáčení je pouhých 4,6m. Co mě však zamrzelo je, že volant má jen výškově nastavitelný ai na předních sedadlech sedím vždy vysoko jako na baru. To ale na druhé straně může vyhovovat právě zmíněným starším zájemcům, kteří opravdu tvoří prioritní cílovou skupinu. Co se týče vybavení, nebo ergonomie, byl jsem víc než jen spokojen. Jednoduše stará škola, kde mě nic neotravuje, neprovokuje a nezasahuje mi do řízení. Klasické zabudované rádio (hraje kupodivu za ty peníze slušně!) a pod ním obyčejný panel manuální klimatizace, který k vnitřní cirkulaci používá staromódní posuvné táhlo. Krásná nostalgie v novém hávu!
Maličké ale štědré
Je maličké, ale vnitřní prostor využili maximálně efektivně a za srdce chytí vzdušností. Na zadní sedadla se vejdou i průměrní Evropané, jen nastupování a vystupování bude mírně komplikovanější pro malý úhel otevírání dveří. Dá se s ním jezdit i na delší výlety? Ano, i když se připravte na ideální tempo při rychlostech kolem 130 km/h. Motor nemá problém uhánět i víc, jen hluk už je výraznější as cestujícími vzadu už se hůře mluví. Pokud jezdíte sám, tak to vykompenzuje audio.
Upravený showcar
Importér si pro nás připravil s balíčkem Sport. Je to navíc speciální verze, individuálně postavený show car, kterým chtějí oslovit i mladší zájemce. Pokud váš potomek básní o autě z přelomu tisíciletí, neboť je to povětšině čistá mechanika, táhne ho k tuningu, ale nechcete aby celé noci trávil v garáži, dopřejte mu toto jako první auto. Na pochopení jednoduché techniky a zvládnutí nováčkovského ježdění a hlavní příprava na život s upraveným autem (jak přeskočit retardér, jak vjet do oddenku aby neodtrhl lipko..) to je zajímavá nabídka. Úpravy v sobě nesou sportovní aftermarketový bodykit (Made in Taiwan), snížené pružiny Eibach, 16tipalcové disky Dotz s nízko profilovými pneumatikami 195/40 R16 a ještě pár zajímavých drobností. Pojďme hodnotit jako ve škole. Bodykit, si rozdělíme na elementy, boční prahy: známka 2 (decentní tvar, ale když je venku chladno tak se kroutí a zasahují při otevírání do dveří), zadní podnárazník: známka 3 (tvarově dobře, ale místo 4 falešných koncovek výfuku stačily 2 funkční na pravé straně), přední lipko, ale slabých 4-. Je prokleté nízko, pouhých 9 cm od země a netvoří výškovou linii se zbytkem auta. Cestu napříč Slovenskem přežilo se šrámy, musel jsem ho hned doma lepit, a také ho už opakovaně lepili přede mnou i po mně. Takže i tato malá zkušenost s domácími opravami je vhodná škola pro mladé. Upravené auto není jen o vození, ale také o opravování na úkor svého času.
Máte rádi bezpečnost? Vyberte si nejlepší autosedačky ještě dnes.
Chválím, že tyto komponenty jsou instalovány is použitím těsnění, tak jak to dělají japonské automobilky u továrních bodykit či plastových nástavců již dekády. Pružiny Eibach jsou ověřenou klasikou s vynikajícím poměrem cena vs. protihodnota. Díky nim auto mírně ztvrdlo a se širšími disky i lépe sedí ve vyšších rychlostech. Problém s koly jsem ale evidoval, zapomněli zafalcovat blatníky, a tak už při menším zatížení a přepérování dřou pneumatiky do falců, ačkoli je opticky poměrně velký wheel gap (mezera mezi falcem blatníku a pneumatikou). Pruhy na kapotě mi nevadí, hodí se k autu, ale boční polepy bych já osobně opomenul, ale kombinaci červené a černé vypadá docela roztomile jako malý angličák. Na závěr jen dodám, že klobouk dolů a velký respekt před importérem Mitsubishi, který opakovaně připravuje speciální verze dle vlastního gusta.
Co je třeba uznat
Jednoduchý základ pro nenáročné lidi.
Co nám chybělo
Vyšší hrana předního nárazníku.
Co nás překvapilo
Jednotka 60, dvojka 100 km/h :).
Mitsubishi Space Star 1,2i 80 k 5°MT Invite Sport
Cena (základ/test) 9 390 / 17 746,12 €
Záruka 5 let nebo 100 000 km
Motor:
Atmosférický zážehový R3/12V, zdvihový objem válců 1 193 cm3 , Max. výkon 59 kW (80 k) při 6 000 ot.min-1, Max. točivý moment 106 Nm při 4 000 ot.min-1. Emise CO2 121 – 127 g/km.
Jízdní výkony, spotřeba:
0-100 km/h za 12,6 s, Vmax = 180 km/h, spotřeba benzínu výrobce (NEDC)/test 4,6/6,0 l/100km.
Konektivita a zavazadlový prostor
https://relaxmag.cz/fuerteventura-na-kanarskych-ostrovech-ostrov-s-celorocni-sezonou/
https://livestyl.cz/o-dobrou-naladu-se-postara-stresni-okno/
https://tipmagazin.cz/muzi-narozeni-v-techto-znamenich-maji-nejtezsi-povahu-zit-s-nimi-nebude-pro-vas-prochazka-ruzovou-zahradou/